mandag 11. januar 2010

M for supermønster, M for monster

I begynnelsen av desember posta jeg et innlegg om at jeg hadde funnet Mønsteret med stor M. Jeg var overlykkelig over at jeg endelig - etter masse research og leiting - hadde fått mønsteret i hånd og var klar til å starte!

Jeg vet ikke om du husker Tine-reklamen for noen år tilbake med Cheese Attack? De brukte den tradisjonelle Mariusgenseren og inkorporerte Space Invaders fra dataspillenes tidlige begynnelse. Nytt og gammelt i skjønn forening - helt etter mitt hjerte!

Kjære Eirik kommenterte i alle fall at det var en überkul genser - og her er hans versjon som lå i adventskalenderen 24.desember:

Jeg kom ikke helt i mål i tide til jul, så han fikk to ferdigstrikkede armer og en boling som hadde kommet opp til starten av space invaders-rekka i pakken sin. Men jeg rakk å bli ferdig til romjula, og snille mamma som har symaskin hjalp meg med monteringa. Det er underlig nervepirrende å klippe i strikketøyet sitt!

Her er en nærmere titt på mønsteret:

Genseren er strikka etter en klassisk mariusoppskrift fra Sandnes Garn (oppskriftsheftet heter noe med klassikere), og tilpassa mønsteret fra Tine by Arne og Carlos. Jeg brukte Smart fra Sandnes, og pinner nummer 3,0 og 3,5. Mønsteret fra Arne og Carlos var tiltenkt tynnere pinner og garn, så jeg måtte adaptere det litt og kutte noen omganger for at det ikke skulle bli alt for langt.

Kjære Eirik - slit den med helsa!

2 kommentarer:

  1. Bøyer meg i støvet, Odrun! Dritkul genser! Du er dyktig, og Eirik her heldig!

    SvarSlett